Om #HållLidköpingLevande

Idén till hashtaggen #HållLidköpingLevande kom från restaurang Bakgår’n, som ett sätt att uppmärksamma vikten av att Lidköping fortsätter att hållas levande trots Coronakrisen. Som erfarna restaurangägare förstår man på Bakgår’n vikten av att centrum lever för att den egna verksamheten skall rulla på.

Projektlaget snappade upp idén och skapade en Facebookgrupp med samma namn som hashtaggen i syfte att sprida vikten av innebörden ännu snabbare. Gruppen har i skrivande stund drygt 4 000 medlemmar som ständigt uppmanar varandra att gynna den lokala handeln och restaurangvärlden.

Concil – House of Marketing stöttar arbetet och har byggt upp denna hemsida gratis för att lyfta fram alla företagarkollegor i Lidköping.

 

Viktigt att poängtera är att inget av ovanstående företag vill uppmana till att bryta mot varken regeringens eller Folkhälsomyndighetens råd och regler. Tvärtom vill man lyfta möjligheterna med avhämtning, webhandel och utkörning.